رسته‌ها
وضعیت حق تکثیر و مالکیت حقوقی این کتاب مشخص نیست؛ بنابراین امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر در این باره اطلاعاتی دارید، با ما تماس بگیرید. همچنین در صورتی که شما نسبت به این اثر محق هستید، می‌توانید اجازه انتشار تمام یا بخشی از نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید، یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «فروش کتاب الکترونیکی» را در بخش راهنما مطالعه کنید.
در کنار پدرم؛ مصدق
امتیاز دهید
5 / 4.2
با 281 رای
نویسنده:
درباره:
محمد مصدق
امتیاز دهید
5 / 4.2
با 281 رای
تهیه و تنظیم: غلامحسین نجاتی

خاطرات دکتر غلامحسین مصدق به انضمام مذاکرات منتشر نشده دکتر مصدق با وزارت خارجه آمریکا

از پیشگفتار کتاب:
انگیزه اصلی من از تالیف این کتاب گزارشی از حاشیه زندگی سیاسی پدرم به منظور روشنگری تاریخ معاصر ایران است، زیرا نسل امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند شناخت گذشته ایران است.
به اعتقاد من یکی از عناصر مهم خاطره نویسی، تحلیل اعمال و باورهای نویسنده و توضیح انتقادی! بر آن است؛ به بیان دیگر هدف از خاطره نویسی تنها توجیه اعمال و کردار نویسنده نیست، بلکه تشریح جنبه های مختلف و بررسی نقاط قوت و ضعف آن و نیز روشن ساختن زوایای تاریک رویدادهایی است که نویسنده در آنها نقش داشته و یا شاهد و ناظر بوده است؛ و من با چنین نگرشی در این گزارش سعی کرده ام صراحت و صداقت را مد نظر قرار دهم. از سوی دیگر، در سنی نیستم که از حقیقت گوئی بیم داشته باشم.
برای تدوین این مجموعه از یادداشتهای شخصی و بیشتر از حافظه ام مدد گرفته ام در مواردی گفتگوها را کلمه به کلمه بازگو کرده ام. هر چند خاطره ها مربوط به چند دهه گذشته است ولی در زندگی هرکسی، لحظاتی هست که گفتگوها و رویدادها به روشنی در حافظه ضبط می گردد. آنها را به دوستان و نزدیکان بازگو می کند و از این راه در خاطره باقی می ماند. با همه احوال هنگام تنظیم و نوشتن این یادداشتها و نقل خاطره ها، اگرچه هشتاد و چهارمین سال زندگی را پشت سر نهاده ام، اما با حافظه بالای متوسط، امیدوارم از لغزش و اشتباه مصون مانده باشم...
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
dariush1
dariush1
1389/03/30

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی در کنار پدرم؛ مصدق

تعداد دیدگاه‌ها:
10
۱۳۹۷/۱۰/۲۶ - ۰۰:۴۲
امروز تکلیف عموم ملت ایران از وضیع و شریف و کوچک و بزرگ است که با جان و دل به دولت و نهضت ملی و دکتر مصدق کمک کنند و از بذل جان و مال در راه توفیق نهضت خودداری نورزند . ( علی اکبر دهخدا / روزنامه باختر امروز / ۹ تیر ۱۳۳۲ )
مصدق با اعمال خود پایه های عظمت امپراتوری انگلستان را لرزانید. ( مجله ی تایم )
هنگامی که درباره ی من مطالبی از رادیو پخش میشود ، از لفظ جناب و القاب مشابه خودداری کنید . ( دکتر مصدق )
باورت دارم ...چرا که تو به من باور داشتن را اموختی...
این مردیست که 70 سال برای آزادی نالید ...
در اسناد محرمانه منتشر شده از سازمان اطلاعات آمریکا (هر 50 یا 70 سال برخی از اسناد منتشر میشوند ) به وضوح به این قضیه اشاره شده که سرنگون شدن مصدق با دخالت روحانیت اتفاق افتاده . در جایی نوشته شده که روحانیت ایران باید از مردم ایران عذرخواهی کند ...
از دوران صفویه که روحانیت شیعه به حکومت رهیافت و سرانجام موجب سقوط سلطنت صفویه گردید..
مجددا در دوران قاجار شاهان بی کفایت قاجار برای مشروعیت بخشیدن به حکومت منحوس خود دست در دست روحانیت به مکیدن خون مردم بدبخت این سرزمین مشغول بودند و همواره روحانیون بیخرد با تحمیق مردم و نگهداشتن رعیت در جهل، ضربه های جبران ناپذیری به پیکر ایران وارد ساختند که تاریخ نظیرش ندیده..
این نمونه هم یکی از نمونه های جبران ناپذیر ضربه به "ملت و ملیت ایرانی" بود که درست در لحظه تاریخی برای این سرزمین، فرصتی دیگر با توطئه این قشر بر باد رفت..
تا کی دگربار مادر فلک چون قائم مقام فراهانی، امیرکبیری، مصدقی... بزاید؟!
ولی باید با امید زیست...
پاینده ایران و ایرانی...
البته اين كتاب ها جانبدارانه نوشته مي شون. و اصولا پيدا كردن كتاب هاي تاريخي كه از گزند جانبداري محفوظ مانده باشند سخت است. اما اهل بصيرت مي تواند حقايق جالب را در همين كتاب ها پيدا كند
مصدقی مردی بود در تاریخ ایران که به خاطر داشتن یک سری عقاید خاص تمام زحماتش را در راه ملی کردن نفت نادیده گرفتند و در نهایت این روزها ما نام کاشانی را به عنوان عامل اصلی ملی شدن نفت می شنویم
سلام این کتاب رو من در دهه 60 خوندم و گر چه نمیتونم زیاد رو خافظم حساب کنم ولی تا همین قدر میدونم که احتمالا نباید سانسور شده باشه ولی نمیدونم این کتاب پی دی اف چرا از صفحه 48شروع میشه ؟ نکته دیگه اینه که دوستانی که زحمی تهیه کتابها رو میکشن لطف کنن صفحه رو به صورت کامل و با شماره صفحه بالا یا پایین صفحه اسکن کنن تا هم رسم امانت داری به جا اومده باشه هم خواننده بتونه به صحت و سلامت کتاب اطمینان کنه ممنونم .
زمان رضا شاه هم وقتی رضا می خواست به تبعیت از ترکیه ، جمهوری اعلام کنه ، این روحانیون بودن که گفتن باید نظام شاهنشاهی باقی بمونه و ایران ظرفیت یک جمهوری رو نداره . چیزی که حالا در سلسله شاهنشاهی !!! جمهوری اسلامی و نظام ولایت فقیه به عینه داره اتفاق می افته . آیا مفهوم ولایت مطلقه فقیه غیر از شاهنشاهی محمد رضا و ناصرالدین شاهه ؟
مگه الان ایران جمهوریه ؟
نگاه کنید به رابطه شعبان بی مخ با کاشانی و دستور آدمکشی گرفتنش از ایشون و رابطه گروههای به اصطلاح خودسر !!! که شعبانهای امروزی هستن و تحت نام نیروهای داوطلب مردمی بسیج هر جا رژیم احتیاج به یه خونریزی هدفمند ، بدون ایجاد مسوولیت برای خودش داره یکهو !!! به طور خودجوش !!! و نه با فتوای حلال بودن خون !!! و نه بدون هیچ دستوری !!! از طرف فلاحیانها و حسینیان ها و جنتی ها و یزدی ها ، کاملا اتفاقی ظاهر می شن .
ولی دیگه نتیجه نداره . مردم روشن شدن :baaa:
در کنار پدرم؛ مصدق
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک